Ha naponta szinte ugyanabban az időben (az esti órákban) jön az a bizonyos késztetés egy-két sör elfogyasztására, akkor hogyan tudnék átlendülni ezen, és hogyan lehetne elterelni a gondolataimat erről az érzésről?

Ha meghoztuk a határozott döntést, hogy leszokunk, és le is álltunk az ivással, bizony akkor is számolnunk kell az ital iránti sóvárgással. Bármilyen meglepő, ez a fajta sóvárgás egy olyan természetes mechanizmus, amely ellen nem lehet, illetve nem érdemes közvetlenül küzdeni (mert az csak olyan lenne, mint ha saját magunkkal iszapbirkóznánk). A sóvárgás ellen inkább közvetett módon vegyük fel a harcot, mégpedig a hétköznapi szokásaink megváltoztatásával, illetve olyan szokások kialakításával, melyek alkalmasak azoknak a rögzült rutinoknak a felülírására, amelyekhez a sóvárgás kialakulása köthető. Például ha eddig egy olyan útvonalon jártunk munkába, amelyen három söröző és két borozó is van, akkor egyszerűen csak tervezzük újra az útvonalunkat, hogy megóvjuk magunkat mindazoknak a dolgoknak a látványától, illetve általában azoknak a tapasztalatoknak az ismételt átélésétől, amelyek egy ideig még ivásra késztethetnek bennünket azután is, hogy az italozásról már leszoktunk.

Az ital vagy a szer iránti sóvárgás legtartósabb hatású ellenszere az új szokások kialakítása.