A racionális gondolkodás művészete



1. Tudom, hogy a másoktól kapott szeretet és elismerés nagyon jó dolgok, és igénylem is ezeket, de megvagyok nélkülük is.

2. Mindig próbálom a tőlem telhető legjobbat nyújtani, de tisztában vagyok azzal, hogy lehetetlen minden esetben hibátlanul teljesíteni, ezért inkább elfogadom magam, és nem a teljesítményem alapján ítélem meg önmagamat.

3. Tisztában vagyok azzal, hogy az emberek nem tökéletesek, ezért azt is tudom, semmire se megyek azzal, ha azon rágódom, ki mit tett.

4. Elfogadom, hogy nem történhet mindig minden úgy, ahogy én akarom, és a csalódást is el tudom viselni.

5. Tudom, hogy számos dolog van az életben, amit nem áll módomban befolyásolni, de azt is tudom, hogy az érzéseimet alapvetően a gondolataim határozzák meg, a gondolataimat pedig megtanulhatom uralni.

6. Még ha aggodalmaskodom is néha, nem hagyom, hogy az aggodalom megakadályozzon abban, hogy megtegyem, amit kell.

7. Felismertem, hogy a problémák megoldásának halogatásával csak még nagyobb terhet rakok a saját vállamra.

8. Habár képes vagyok segítséget kérni másoktól, azt is tudom, hogy teljes mértékben nem hagyatkozhatok másokra, mert az érzelmi függőséghez vezethet.

9. Törekszem arra, hogy a reakcióimat ne a múltbéli tapasztalataim és a feltételezéseim határozzák meg, és mivel tudatában vagyok a gondolataimnak, képes vagyok az adott helyzettől függően szabadon alakítani azokat.

10. Tisztában vagyok azzal, hogy magamnak is és másoknak is csakis higgadt fejjel tudok segíteni.

11. Tudom, hogy a kellemetlenségek és a rossz érzések az élet természetes velejárói, és sok mindenre megtanítanak, ezért nem is rettegek ezektől.

12. Belátom, hogy ha valami nincs rendjén, érdemes minél előbb változtatni rajta még akkor is, ha az adott pillanatban a sok jó megoldás közül éppenséggel nem a lehető legtökéletesebb megoldást választom.

Ingyenes otthoni alkoholelvonó program